gamla tanter talar om den ruttna sanningen

Idag när jag var in på banken så hörde jag 2 tanter som satt mittemot mig prata om döden.
Jag blev väligt ledsen.
Bara för att man börjar bli gammal så behöver man väl inte gå runt och tänka på döden.
Liksom inte gå och vänta på den för att man är gammal.
Den ena sa att man vet aldrig vad som händer imorgon.
Då blev jag ännu mer ledsen för hon hade rätt. Man vet faktiskt inte vad som händer imorgon.
Man kanske dör. Fast å andra sidan kan man ju lika gärna vinna en miljon på en trisslott om man köper en.
Livet är väldigt oförutsägbart.
Men jag vet iaf att jag inte tänker gå runt och tänka att jag kanske är död imorgon. Det har jag inte tid med. Jag har fullt med saker att göra innan jag dör.
Visst jag har sagt många gånger att jag tror att jag kommer dö innan jag är 40. Typ bli mördad.. styckmördad.
Men än är jag bara 19 och tänker inte gå och vänta på att dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0