Jag mot allt

Jag måste börja inse
börja välja
till och med börja ta större ansvar.
Jag hatar skolan och skolkar därför en del.
Jag vet att det inte är bra. men jag skulle aldrig stå ut en hel dag i skolan.
Det finns inte i min värld.
Inte nu längre.

Jag måste välja. Välja personer jag ska ägna tid åt.
Jag tänker inte lägga ner energi på folk som inte förtjänar min uppmärksamhet.
Jag vet redan en rad med människor som jag genast väljer bort med gott samvete.
Sånna som jag inte vill ha nått med att göra.
Dom som är pinsamma och... ja.
Sen vet jag precis vilka jag ska ge mer tid till.

jag måste börja inse att man kan inte få allt man vill.
Jag måste försöka inse att det är ingen idé att vänta på nått
som man vet att man aldrig kommer få.
Det känns tråkigt och det gör ont.
Men jag måste inse!
Egentligen vill jag inte ha nått med dig att göra.
Eller jo det vill jag.
Men fan - ibland önskar jag att vi aldrig träffats,
det hade varit enklare då.

Det är det här som får mig att vilja komma bort.
Bara strunta i allt.
Vara så okontaktbar som möjligt.
Försöka glömma och komma över.
Jag måste gå vidare.
Jag kan inte hela tiden stå kvar på ett ställe i livet och stampa.
Det blir en grop då och tillslut faller jag.
Fan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0