orättvist hur mycket vi än försöker

Det är orättvist.
Det finns så många rika länder, det finns så många fattiga länder.
det finns så många som bor fint, det finns så många som inte har nått hem alls.
Det finns så många som slänger maten för att de tycker att den är äcklig, det finns de som inte får mat varje dag över huvudtaget.
Det finns som som inte ens skulle betala 20 kr för pommesfrites för det är inte fint nog, det finns de som skulle göra vad som helst för lite pommesfrites.
hur mycket jag än vill så vet jag att jag inte kan göra någon skillnad.
Skänker jag en hundring, hur vet jag att den verklifgen kommer till det stället jag skänker den till?
jag skulle vilja åka ner till de fattigaste delarna i afrika och ge dom fattiga och hungriga mat personligen så jag vet att de kommer fram.
Jag skulle aldrig ha råd och det gör ont. För tänk på dom som inte alls har råd.
Vi har vatten i kran (rent vatten) det finns dom som får gå flera mil för att få vatten som de sen blir jätte sjuka av för att det är så lortigt. Men de vet att de inte klarar sig utan.
Om jag kunde så skulle jag göra stor skillnad.


Kommentarer
Postat av: cherie's välgörenhetsblogg

söt! :)

2011-12-30 @ 15:20:32
URL: http://www.cherie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0