Sveriges historia

Ser på ett jätteintressant program på TV:n som heter Sveriges historia.
Och jag är glad för det kommer hålla på i 5 måndagar framöver.

Mina favorit ämnen i skolan var (tro det eller ej) historia och religion.
De lektionerna såg jag alltid fram emot.
Och nu går det ett program om just sveriges historia. Passar mig perfekt.
Jag älskar att läsa om första och andra världskriget, om hur hitler behandlade judarna (vilket jag personligen tycker är nått av det hemskaste som någonsin har hänt i världen).
Brott och straff förr är också en favorit.
Det trodde ni inte om mig va?
Jag skulle nog kunna läsa ett helt uppslagsverk bara det handlade om religion och historia.
Min favoritreligion är judendomen.
Varför vet jag inte. Men det var den religionen som jag fastnade för när jag gick i 8:an och sen när jag kom till 3:an på gymnasiet så kom jag ihåg i stort sett allt om judendomen.
Så jag kanske inte kan säga att jag inte har nått speciellt intresse för det är nog ändå historia och religion när jag tänker efter!


Gustav vasa är nog lite av en idol!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0