sjukdom

Min svägerska Marie är klok. Hon har skrivit ett blogginlägg om sin sjukdom. Och det tycker jag var modigt av henne. Så det gav mig en idé att jag faktiskt också ska skriva om mina sjukdomar.
Ni behöver inte läsa men jag tror att det kan vara ganska intressant.

Depression
Vet inte om man kan kalla det för en sjukdom. Men jag äter iaf två olika mediciner för det. Atarax och Citalopram. Citalopram började jag med i början av februari och atarax i mitten av mars.
Atarax skrev de ut på recept åt mig efter att jag hade legat på sjukhuset i 2 och en halv vecka. Atarax är mot ångest och citalopram mot depression.
Det fanns de dagar då jag inte orkade gå upp. Jag bara låg och sov. Eller så satt jag vid datan och var helt okontaktbar. En del dagar åt jag ingenting och andra dagar åt jag skit mycket. Jag var inte alls lika glad. Jag var ut på helgerna med lisa för jag tänkte att alkoholen skulle göra allt bättre. Men det blev snarare sämre.
Många kanske undrar varför jag låg på sjukhuset. Och jag ska faktiskt tala om det. För jag orkar inte att folk ska gå runt och snacka och sprida massa ryckten utan då är det lika bra att jag skriver det själv.
Jag har tagit överdos av mina mediciner 2 ggr. Jag har alltså försökt att ta livet av mig. Eller egentligen ville jag inte att livet skulle ta slut. Jag tänkte inte när jag tog dom utan jag bara gjorde det. Nu är jag jävligt glad över att jag inte dog. Jag dog dels tabletter som jag var allergisk mot. Visst i stundens hetta när jag tog tabletterna så ville jag dö. Jag ville att de där tabletterna som jag var allergisk mot skulle täppa igen halsen på mig så jag inte skulle få luft.
Men samtidigt så ville jag bli räddad så jag ringde till Lisa. Så hon tog med mig in till akuten och vidare till psykmottagningen i karlstad och därifrån till psykmottagningen i Arvika där jag låg i 2 och en halv vecka.
Jag tog ju tabletterna för att jag var deprimerad och tänkte att det på nått sätt skulle bli bättre. Antingen genom att livet skulle ta slut eller på nått annat vis. Men nu för någon vecka sen så har jag även fått en annan förklaraing till mina impulser om att ta tabletter, nämligen ADHD.

ADHD
Attention-deficit/hyperactivity disorder vilket är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Jag har svårt för att sitta still, jag pratar oregelbundet, dåligt minne och koncentrationssvårigheter.
Oja, aj va jag ligger efter i skolan. Projektarbetet är en av de sakerna som jag inte kommer få klart.
Ok, jag orkar inte sitta still i flera timmar och lyssna på när någon pratar. Jag måste upp och röra mig. Jag gör saker som jag inte tänker på att jag gör (impulser). Mitt humör är en berg-och dalbana. Ena dagen kan jag vara hur glad som helst och andra dagen kan jag vara otrevlig och bara allmänt äcklig mot folk. Jag har kort stubin. Gör nån nått mot mig eller mina kompisar så går jag på dom utan att tänka mig för. Jag bara gör det. JAg skiter i om det är en fet brud på 2 meter. Rör hon mig så finns det inget som hindrar mig.
Jag kan vara jävligt trött eller överaktiv. Och det kan variera från dag till dag eller från timme till timme.
slutet av maj början av juni och få det.

Jä det finns så jävla mycket mer att skriva, men det får räcka här. nu vet ni det mesta och bla bla bla.
kan tillägga att nu mår jag jävligt bra. Men medicinerna kommer jag behöva äta några år.
tack och bock


Kommentarer
Postat av: Marie

Skönt att det blir bättre!

Tänk att det ska ta så tid innan man fattar att det inte egentligen är en själv det är "fel" på. Om du förstå vad jag menar :)

2011-04-26 @ 08:03:41
URL: http://baddiesboogie.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag verkligen diggar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-20 @ 22:16:58
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0