Kategori 7

Mina syskon

En helbror och en låssasbror

Thomas
Thomas är min riktiga bror och han är 21 år. Han bor tillsammans med sin flickvän i en lägenhet i sunne.
Jag och thomas har väldigt bra kontakt.
Vi ringer och pratar med varann nästan varje dag och det är bra.
Han är en sån som jag kan prata med, även om det ibland kan kännas lite konstigt
när det är om saker som jag egentligen bara pratar med mina bästa vänner om.
Fast han är bra och förstår.
Han är en sån som försvarar och blir arg om någon skulle göra mig nått.
Han ställer upp för mig hela tiden.
Det är dit jag kan åka om jag vill komma bort en stund.
Sover på soffan och ser på arkiv x.
Han hjälper mig med saker och han försöker lära mig att spela gitarr men jag ger upp för jag får ont i fingrarna.
Men han tar tid till mig och han är bra!
Tror inte man kan ha en bättre bror.

Johan
Det är min låssasbror. Han bor bara hos oss på helgerna och under lov. Annars bor han hos sin mamma i karlstad.
Han är 16 år. Och han är som han är. Oftast inne i sin egna värld.
Om han sitter och ser på tv eller löäser så är det omöjligt att få kontakt med honom.
Han är ganska lat. Han orkar inte säga samma sak 2 ggr och det stör mig.
men han är snäll.
Eftersom han inte bor hos oss så jätte ofta så har jag väl inte så där jätte bra kontakt med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0