Jag säger vad jag tycker så länge det inte skadar någon!

Just det, jag säger faktiskt vad jag tycker så länge det inte är nått jätte elakt.
Och för er som inte vet vad detta handlar om så är det så att jag skrev en kommentar
till en Svensk tjej som har startat en blogg på engelska, och tyvärr var hennes engelska inte
så bra. Så då skrev jag det till henne. Och hon skrev ett inlägg på bloggen (helt plötsligt på Svenska) varför kan man ju undra. Men där skrev hon iaf att hon skrev på Engelska för att hon får
ut mycket av det.
Och då är min fråga: Vad får du ut av att skriva din blogg på Engelska?

Och mitt svar blir: antagligen ingenting. Utan den här tjejen skriver nog på engelska bara för att vara häftig.

Och varför vet jag inte för jag tycker inte att det är särskilt häftigt.

Så min fråga till er är:

var jag väldigt elak för att jag skrev att hon lika gärna kunde skriva på svenska eftersom att hon satte vissa ord på fel plats och att hennes grammatik var dålig.

Nej för att för mig är det nått man säger till folk. Man säger det för att man vill inte att folk ska göra bort sig. Enligt mig själv så är jag bara en god medmänniska som bryr sig om folk. Men i detta fallet så misstolkades det! Jaja, men det finns inget jag kan göra åt den saken nu. Jag står fortfarande för vad jag tycker.

Och tjejen...om du blev ledsen så ber jag om ursäkt!

Ha det bra :D

PUSSPUSS / SARA


Kommentarer
Postat av: sara

Haha vilken bull****.

Jaja ha det så kul och du, gör dej själv en tjänst genom att om du hittar en blogg du inte tycker om eller nått som den personen skriver om så stäng bara ner sidan istället för att ta ut din egna osäkerhet på denna stackars person. Ingen tvingar dej att läsa eller gå in på den bloggen igen.

Man skapar en blogg för sej själv och man bestämmer själv vad man vill skriva - får man läsare så är det ett plus. Om man vill vara originell och inte skriva som alla andra gör så ska man få göra det utan att småsinta folk som du attackerar dem och försöker trycka ner dem.

Du hade inte skrivit det här inlägget om du inte var lite osäker på om du gjort fel.

Det finns nått som heter karma...du kommer förmodligen få lära dej om det när du kommer ut i vuxenlivet.

Behandla folk som du själv vill bli behandlad. Tala till folk som du själv vill bli talad till. Visa respekt. Om du är bättre än nån annan på något (ex: engelska) - hjälp den personen att bli bättre istället för att trycka ner.

2009-10-31 @ 12:37:26
URL: http://unbelievablegorgeous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0